Αλήθεια, εσείς πόσο «μετράτε» online;

Ήρθε η ώρα να μετρήσετε την επιρροή σας μέσω των διαφόρων social media. Είστε αυτό που λέμε “opinion leader” ή απλά ακολουθείτε και παρακολουθείτε;

 
kloutΣτα social media συναντάμε διάφορα «είδη» χρηστών. Αν έπρεπε να κατηγοριοποιήσουμε κάπως τους τελευταίους, δύο από τις βασικές κατηγορίες στις οποίες θα καταλήγαμε, θα ήταν οι λεγόμενοι “opinion leaders” και εκείνοι που απλά ακολουθούν. Οι πρώτοι είναι κι αυτοί που «μετράνε» περισσότερο για τις εταιρείες: είναι αυτοί που έχουν πληθώρα φίλων και ακολούθων, που τα ελκύουν τα σχόλια και τα “like” στις δημοσιεύσεις τους όπως ο μαγνήτης το σίδερο και εν πάση περιπτώσει είναι σε θέση να προωθήσουν ένα brand με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Ο δεύτερος τύπος χρήστη, ας πούμε ότι απλά απολαμβάνει την ενασχόλησή του με τις διάφορες πλατφόρμες με τον πιο casual τρόπο, χωρίς να τον απασχολούν τέτοια ζητήματα.

 
Εσείς όμως σε ποια κατηγορία ανήκετε ή εν πάση περιπτώσει ποια πλησιάζετε περισσότερο; Όχι, δεν είναι κάτι που μετριέται εμπειρικά αλλά απόλυτα ποσοτικά: στο ίντερνετ εξ άλλου, τα πάντα είναι μετρήσιμα. Για τον σκοπό αυτό, τη μέτρηση της επιρροής σας δηλαδή online, υπάρχουν ειδικές πλατφόρμες. Μία από αυτές και μέχρι σήμερα η πλέον γνωστή, είναι το Klout. Πώς λειτουργεί; Συνδέετε τους διάφορους λογαριασμούς σας (ξέρετε, Facebook, Twitter, Tumblr, Google/YouTube, LinkedIn κλπ) και αυτό αναλαμβάνει να «σκανάρει» κάθε σας δημοσίευση, καθώς και την προσοχή της οποίας έτυχε: σχόλια, “like”, shares, τα πάντα παίζουν τον ρόλο τους στην εξαγωγή ενός σκορ που αντανακλά την επιρροή σας! Το ίδιο ακριβώς κάνει και το Karma, ένα extension (πρόσθετο) για τον browser σας που λειτουργεί με εφάμιλλο τρόπο.

 
Όσο περισσότερους λογαριασμούς συνδέετε, τόσο πιο ακριβής είναι η μέτρηση/αξιολόγησή σας. Κι αν νομίζετε πως μόνο εσείς θα ενδιαφέρεστε για κάτι τέτοιο, μάθετε πως πολλές εταιρείες χρησιμοποιούν τέτοια εργαλεία θέλοντας όχι μόνο να προσφέρουν αλλά και να πάρουν το μέγιστο από τους πελάτες τους: φανταστείτε π.χ. ξενοδοχεία, αεροπορικές και εστιατόρια να μπορούν να δουν τη δραστηριότητα και την επιρροή κάποιου μέσα από τα social media. Δεν είναι λογικό να θέλουν να τον εξυπηρετήσουν όσο το δυνατόν καλύτερα προκειμένου να αποκομίσουν κατόπιν κάποιο θετικό σχόλιο; Θεμιτό ή όχι, κατακριτέο ή μη, είναι κάτι που συμβαίνει και όσο τα social media ενσωματώνονται ακόμα περισσότερο στην καθημερινότητά μας, θα γίνεται ακόμα πιο φυσιολογικό.

 

 



Δεν υπάρχουν σχόλια

Προσθέστε το δικό σας