Η εικονική πραγματικότητα είναι το μέλλον στο gaming

H Ε3 2015 ήταν η «E3 του VR». Η εικονική πραγματικότητα είχε την τιμητική της στο Λος Άντζελες και πλέον είμαστε σίγουροι: το μέλλον του gaming είναι στα VR headsets.

 
Αν θα έπρεπε να βάλουμε έναν τίτλο στη φετινή E3 του Λος Άντζελες, αυτός χωρίς αμφιβολία θα ήταν «η E3 του VR». Στην έκθεση, κακά τα ψέματα, ξεχώρισε η εικονική πραγματικότητα, virtual reality ή VR –πείτε το όπως θέλετε, δεν έχει σημασία. Ήταν λογικό άλλωστε: πρόκειται για ένα κόνσεπτ, για το οποίο η βιομηχανία του gaming και της Τεχνολογίας γενικότερα μας προετοιμάζει εδώ και δεκαετίες. Ποτέ άλλοτε όμως δεν είχε φτάσει τόσο κοντά στο λανσάρισμά του ως εμπορικό προϊόν/υπηρεσία όσο τώρα και αυτό δεν οφείλεται ξεκάθαρα σε έναν ή δύο λόγους: το VR είναι εμπορικό, είναι ό,τι πιο «καυτό» έχει να μας δώσει το gaming, είναι επιτέλους σέξι και βάσει αυτών, ναι, μπορεί να πουλήσει. Αυτό είναι που μετράει εν τέλει.

 

oculus2

 

Λόγω τιμής

 
Το μεγάλο ζήτημα με το VR είναι η τιμή του: μιλάμε για ένα αξεσουάρ, ένα περιφερειακό και όχι κάτι βασικό όπως φερ’ ειπείν η ίδια η κονσόλα. Και τα $300 που φημολογείται πως θα στοιχίζει το Oculus Rift, η πιο γνωστή συσκευή VR σήμερα, δεν είναι και μικρό ποσό για ένα «εξτραδάκι». Θυμηθείτε πώς τα πήγαν για παράδειγμα το Kinect του Xbox 360 ή το Move του PlayStation 3: άπατα. Και ξέρετε γιατί; Διότι ο κόσμος θεώρησε πως δεν υπήρχε λόγος να δώσει 50, 100, 150€ για να πάρει αξεσουάρ που δεν τον έπειθαν. Κακά τα ψέματα, το motion gaming έμοιαζε περισσότερο με «παιχνιδάκι», με κάτι συμπαθές και ενδιαφέρον για το οποίο όμως κανείς δεν ήταν διατεθειμένος να πληρώσει.

 
Αυτή είναι η παγίδα που θα πρέπει να αποφύγει το VR. Οι εταιρείες θα πρέπει να προετοιμάσουν όσο το δυνατόν καλύτερα το έδαφος και το ίδιο το κοινό προκειμένου να στηρίξει το προϊόν τους. Στο ενδιάμεσο όμως θα πρέπει να βρουν τους πόρους και να τους επενδύσουν στο software: ο κόσμος θέλει να δει παιχνίδια και όχι συμπαθητικά mini games αλλά ΑΑΑ παραγωγές, τίτλους και franchises που ο ίδιος γνωρίζει εδώ και χρόνια, να πειστεί ότι εν πάση περιπτώσει, αξίζει να τα δώσει αυτά τα λεφτά, ότι δεν θα τα «κλαίει» μερικούς μήνες μετά κι ούτε θα ψάχνεται στο eBay για να ξεφορτωθεί ένα «μπλιμπλίκι» που εν μία νυκτί σταμάτησαν να υποστηρίζουν οι εταιρείες γιατί πολύ απλά δεν τους έβγαινε η εξίσωση.

 

Oculus-Rift-ps4

 

Και καλά, πώς είναι το VR;

 
Αυτό δυστυχώς φοβάμαι πως δύσκολα θα σας το περιγράψει κανείς. Για την ακρίβεια και βίντεό του να βρείτε στο YouTube, πάλι δεν θα αντιληφθείτε το τι εστί VR ακριβώς. Μιλάμε για μία εμπειρία και ως γνωστόν τις εμπειρίες πρέπει να τις ζήσει κανείς για να είναι σε θέση να τις καταλάβει, να τις αντιληφθεί, να τις μετρήσει. Ό,τι και να σας γράψουμε εδώ, στο Techpress, όσα βίντεο και να χαζέψετε online, δεν πρόκειται να καταλάβετε τι είναι το VR αν δεν δοκιμάσετε οι ίδιοι ένα demo. Για τον ίδιο λόγο που είναι πολύ δύσκολο να αντιληφθεί κανείς πώς είναι να μπαίνεις σε ένα roller coaster χωρίς να έχει μπει ποτέ του. Αν υπάρχει κάτι λίγο που μπορεί να ειπωθεί, έτσι, για τους τύπους, είναι πως πρόκειται για ό,τι πιο ρεαλιστικό μπορεί να πάρει κανείς από την Τεχνολογία.

 
Φανταστείτε ότι η οθόνη «κολλάει» στα μάτια σας, οπότε εσείς όταν στρίβετε το κεφάλι σας προς μία κατεύθυνση, κοιτάτε και προς αυτή in-game. Σαν να παίζετε ένα racing game, ας πούμε, και στρίβοντας το κεφάλι σας προς τα δεξιά, να κοιτάτε από το δεξί τζάμι του αυτοκινήτου τον καθρέφτη, το όχημα που προσπερνάτε, τη φύση ή δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο. Για τέτοιο ρεαλισμό μιλάμε και τα πράγματα θα βελτιωθούν ακόμα περισσότερο: άλλωστε η βιομηχανία ίσα που έχει αγγίξει τα όσα μπορεί να κάνει με το VR: τώρα το μαθαίνει

 

 

Και θα παίζουμε έτσι Xbox και PlayStation;

 
Όχι ακριβώς… Στο PlayStation τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά κι αυτό διότι η Sony αναπτύσσει καιρό τώρα τη δικιά της πλατφόρμα VR: το Project Morpheus ή απλά σκέτο Morpheus. Περιμέναμε πως στην E3 θα μας το παρουσίαζε με τυμπανοκρουσίες, ορίζοντας παράλληλα την αρχή της εποχής του VR, όμως εκείνη εν τέλει δεν έδειξε και τόσο σίγουρη. Στα του Xbox θεωρητικά υπάρχει το Rift, μετά τη συμφωνία της Microsoft με Oculus VR & Facebook, μόνο που το Xbox One δεν έχει την ισχύ για να «σηκώσει» το Rift και τα παιχνίδια του: για να παίξει κανείς έναν τίτλο του Xbox One με το Oculus Rift, όταν με το καλό διατεθεί εμπορικά αυτός, θα πρέπει να streamάρει το παιχνίδι του σε PC με Windows 10 και από εκεί να χρησιμοποιήσει το Rift. Όχι και το πιο σέξι σενάριο, έτσι;

 

Οπότε; Αρχίσαμε;

 
Ναι, διανύουμε πλέον ημέρες VR! Μπορεί αυτό να μην είναι σε θέση να διατεθεί εμπορικά και γενικώς να έχει «πολλά ψωμιά να φάει» μέχρι να το δούμε σε ράφια καταστημάτων, όμως έχει μπει στις ζωές μας, μάθαμε για την ύπαρξη του, έστω κι αν αυτή βρίσκεται σε βρεφικό στάδιο. Το VR μας συστήθηκε φέτος έτσι ώστε να ξέρουμε τι έρχεται στο εγγύς μέλλον. Αν η Τεχνολογία συνεχίσει να έχει την αλματώδη πρόοδο που έχει επιδείξει τα τελευταία χρόνια, τότε η λογική λέει πως μέσα στο 2016 θα έχουμε και τα πρώτα εμπορικά δείγματα γραφής του VR, όχι στις αρχές του έτους όπως υπολογιζόταν αρχικά άλλα μάλλον προς τα τέλη.

 

sony-project-morpheus

 
Το VR όμως είναι εδώ και αυτό είναι που μετράει. Προετοιμαστείτε ψυχολογικά διότι το gaming, θα ακολουθήσουν κι άλλοι τομείς της ψυχαγωγίας: ταινίες & σειρές, ενημέρωση, πλοήγηση στο ίντερνετ και άλλα πολλά που επί του παρόντος ούτε καν φανταζόμαστε. Όπως δεν φανταζόμασταν πολλά άλλα στο παρελθόν…

 

 



Δεν υπάρχουν σχόλια

Προσθέστε το δικό σας