3d printed cars[2]-min

Ι.Χ. κατά παραγγελία χάρις στην 3D εκτύπωση

Σύμφωνα με την αμερικανική εταιρεία Local Motors, σε λίγα χρόνια θα εμφανισθούν τα πρώτα αυτοκίνητα που θα εκτυπώνονται σε ένα τοπικό κατάστημα όχι μεγαλύτερο από σουπερμάρκετ

3d printed cars[2]-minΜπορεί η Tesla και η Google να υπόσχονται μία «επανάσταση» στην αυτοκινητοβιομηχανία με την ηλεκτροκίνηση ή τους «ρομποτικούς» οδηγούς, ωστόσο η αμερικανική εταιρεία Local Motors θέλει να αλλάξει τα δεδομένα ως προς τον τρόπο παραγωγής των οχημάτων. Αξιοποιώντας την τρισδιάστατη εκτύπωση, η εταιρεία υπόσχεται πως σε λίγα χρόνια, οι πελάτες της θα αγοράζουν το νέο ηλεκτρικό Ι.Χ. τους, κάνοντας την παραγγελία σε ένα τοπικό κατάστημα όχι μεγαλύτερο από σουπερμάρκετ.

Σύμφωνα με τον Justin Fishkin, CEO της Local Motors, η αυτοκινητοβιομηχανία έχει μείνει ίδια και απαράλλακτη από την εποχή του Henry Ford. Κι αυτό γιατί τα Ι.Χ. κατασκευάζονται στις γραμμές παραγωγής αχανών εργοστασίων, για να καταλήξουν στις τοπικές αντιπροσωπείες.

Το μοντέλο αυτό, όμως, έχει εξαντλήσει τα όριά του. «Θα πρέπει η παραγωγή να αρχίσει να γίνεται σε τοπικό επίπεδο», ανέφερε σε συνέντευξή του, στο περιθώριο της έκθεσης Αυτοκινήτων του Ντιτρόιτ τον περασμένο Ιανουάριο. «Αυτό είναι το μέλλον».

Το πρώτο μοντέλο το 2017

Η εταιρεία ιδρύθηκε το 2007 και, εκτός από την τρισδιάσταση εκτύπωση, πρωτοτυπεί επίσης στον τρόπο δημιουργία του ντιζάιν των οχημάτων. Κι αυτό γιατί η σχεδίαση είναι συλλογική, με την έννοια πως σε αυτήν μπορεί να συμμετάσχει οποιοσδήποτε – από τους αντιπροσώπους, μέχρι τους τελικούς καταναλωτές.

Το πρώτο αποτέλεσμα αυτής της ασυνήθιστης προσέγγισης, τόσο στον τρόπο σχεδίασης όσο και στη μέθοδο κατασκευής, ήταν το Rally Fighter, ένα τετράτροχο παντός εδάφους. Πλέον, η Local Motors έχει στα σκαριά το δεύτερο μοντέλο της, το LM3D. Το μοντέλο αυτό βρίσκεται ήδη σε φάση crash test, ώστε να πάρει άδεια κυκλοφορίας από το αμερικανικό υπουργείο Συγκοινωνιών. Κάτι που οι υπεύθυνοι της επιχείρησης ελπίζουν πως θα συμβεί στις αρχές της επόμενης χρονιάς.

Μία παραλλαγή του LM3D, ονόματι Swim, παρουσιάσθηκε τον περασμένο Νοέμβριο στο Λας Βέγκας, παρόλο που η εταιρεία δήλωσε πως το τελικό όχημα θα έχει αρκετές αλλαγές. Επίσης, η εταιρεία δεν έχει καταλήξει στην τιμή που θα πωλείται, αν και ένα δελτίο Τύπου που εξέδωσε τον Νοέμβριο μιλούσα για κόστος 53.000 δολαρίων.

Ποικιλία επιλογών

Σε πρώτη φάση, οι πελάτες δεν θα μπορούν να παρέμβουν στο σχέδιο ή τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, αφού οποιαδήποτε σημαντική αλλαγή θα ακύρωνε την άδεια κυκλοφορίας. Ωστόσο, ο Fishkin υπόσχεται πως σε βάθος χρόνου ο υποψήφιος αγοραστής θα έχει πολύ περισσότερες επιλογές από αυτές που του δίνουν σήμερα οι αντιπροσωπείες.

Έτσι, μπαίνοντας μέσα στο κατάστημα, θα μπορεί να διαλέξει ανάμεσα σε αρκετές διαφορετικές επιλογές για σασί, όπως επίσης και τι κινητήρα θα έχει το αυτοκίνητό. Αφήνοντας την παραγγελία του, την επόμενη ημέρα το αυτοκίνητο θα τον περιμένει έτοιμο στο κατάστημα.

Πολυμορφικά νέας «γενιάς»

Ακόμη καλύτερα, ο τρόπος κατασκευής του αυτοκινήτου θα δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να κάνει αρκετές αλλαγές στην πορεία. Επομένως, για παράδειγμα, σε μερικά χρόνια θα μπορεί να διαμορφώσει διαφορετικά τα πίσω καθίσματα, αν απέκτησε παιδί, ή να εξοπλίσει το Ι.Χ. με μία καινούρια και καλύτερη μπαταρία.

Όλες αυτές οι αλλαγές θα γίνονται στα μικροεργοστάσια παραγωγής των αυτοκινήτων, δηλαδή τοπικά καταστήματα που δεν θα ξεπερνούν σε έκταση ένα τυπικό σουπερμάρκετ. Σε αυτά θα γίνονται οι «εκτυπώσεις» των Ι.Χ., οι μικρομετατροπές στα ήδη πουλημένα μοντέλα, όπως και οι επισκευές.

Τα πρώτα LM3D θα «εκτυπωθούν» στο υπάρχον μικροεργοστάσιο της Local Motors στο Τενεσί, ωστόσο η εταιρεία σχεδιάζει να δημιουργήσει 50-100 επιπλέον ανάλογες εγκαταστάσεις μέσα στην επόμενη δεκαετία. Μάλιστα, αυτή τη χρονιά θα εγκαινιασθεί ένα εργοστάσιο στο Βερολίνο, ενώ την επόμενη χρονιά ένα ακόμη «εκτυπωτήριο» είτε στη Σιγκαπούρη είτε στη Νότια Κορέα.

Εγγυημένη ασφάλεια

Αν και η ιδέα της τρισδιάστασης εκτύπωσης δημιουργεί εύλογα ερωτηματικά για την αντοχή που θα έχει το αμάξωμα σε περίπτωση σύγκρουσης, σύμφωνα με τον Fishkin δεν υπάρχει κανένας λόγος ανησυχίας. Ο λόγος είναι πως η πρώτη ύλη «εκτύπωσης» δεν είναι απλό πλαστικό, όπως σε άλλες εφαρμογές, αλλά ένα ειδικό θερμοπλαστικό υλικό το οποίο είναι ενισχυμένο με ίνες άνθρακα, το οποίο χρησιμοποιείται ήδη από την αεροπορική βιομηχανία. Μάλιστα, η εταιρεία συνεργάζεται με κρατικά ερευνητικά ιδρύματα, ώστε να βρει νέα υλικά, τα οποία θα έχουν ακόμη μεγαλύτερη αντοχή.

 



Δεν υπάρχουν σχόλια

Προσθέστε το δικό σας